Brev:
Vågner ofte - er det sult?
23. november 2009
Alder:
7 mdr.
Vågner ofte - er det sult?
Hej Helen
Tak for dit svar på mit forrige spørgsmål vedr. amning.
Jeg ammer stadig min dreng som nu er 7 måneder. Han er en stor og stærk dreng på ca. 75 cm og 11 kg.
Han spiser tre måltider fast føde om dagen - to med grød og et med kartoffelmos + grøntsager og evt. kød.
Han spiser en god stor portion uden at han får lov at overspise og han virker altid tilfreds og glad bagefter.
Derudover bliver han ammet eftermiddag, aften, nogen gange nat og morgen.
Mit spørgsmål handler om at han ca. et par dage om ugen vågner henad aftnen - nogen gange ca. kl. 21 - andre gange ca. kl. 23 og så virker han som om han vil ammes igen på trods af han fik ca. kl. 20.
Hvis det er kl. 23 så ammer jeg ham igen - hvis det kl. 21 gør jeg ikke. Problemet er at han ikke har i sinde sådan lige at falde i søvn igen - uanset om han bliver ammet eller ej.
Hvis jeg insisterer på han skal blive liggende i sengen tager jeg ham kortvarigt op så jeg ved det ikke er en bøvs, tjekker bleen og ligger ham så igen. Herefter græder han ca. 1 time før han endelig falder i søvn igen. Jeg bliver hos ham og nogen gange synger, læser eller nusser.
Hvis jeg derimod tager ham op af sengen igen er han vågen min. 2 timer og synes bare det fantastisk. Det er bare ikke sjovt når det nogen gange er til kl. 1 om natten.
Jeg ved ikke hvad jeg gør galt - han er så træt når han går i seng om aftenen og sover nogen gange kun 1 gang om dagen. Han har hele tiden virket til at have et forholdsvis stort søvnbehov, men hvis han ikke er træt om dagen får han lov at være oppe.
Kan jeg have ammet ham for ofte når han vågner aften/nat?? eller på anden måde gjort at han synes han skal op igen og lege??
Jeg snakker ikke med ham når han vågner om natten og har prøvet at holde fast i kun at amme en gang om natten. Jeg styrter heller ikke ind til ham når han vågner, men først når han "kalder".
Håber du har et godt råd.
Tak for en god side!
Venlig hilsen
Sandra